Кращі практики синергетичних проектів і рецепти успіху їхніх організаторів
Експерти із медіа-моніторингу відстежують кращі волонтерські практики для наслідування в суспільстві, а також недоліки у висвітленні теми благодійності. Громада свідчить, які практики не висвітлюються і аналізує, чому будуємо оптимальні моделі взаємодії секторів суспільства. Про це під час круглого столу «Кіровоград: синергія у трикутнику «громада-влада-ЗМІ» повідомив сьогодні у Кіровоградському прес-клубі голова комітету «Рівність можливостей», доктор наук із соціальних комунікацій Олександр Чекмишев.
Також Олександр Чекмишев розповів про результати моніторингу двох кіровоградських телеканалів КОДТРК “Кіровоград” та TTV: скільки уваги приділяють ці ЗМІ висвітленню практик благодійності та волонтерства, які теми і суб’єкти потрапили в об’єктиви телекамер.
Так за період 11 червня – 10 липня 2015 року в ефірі новин вийшло 14 сюжетів, пов’язаних із благодійною та волонтерською діяльністю, а на TTV – 5 сюжетів. «Кіровоград» присвятив цій тематиці у 5 разів більше ефірного часу в новинних випусках, ніж TTV. Це пояснюється насамперед, тим, що ефірний час державного каналу майже вдвічі перевищує приватний. Теми сюжетів не дублювалися, вони були абсолютно різними.
Канал TTV у програмі «Акценти дня» за 11 та 16 червня описував виключно благодійницьку діяльність депутата округу Ігоря Волкова, яка полягала у латанні дорожнього покриття прибудинкової території і встановленні дверей у під’їзді, хоча такі справи майже кожного дня роблять інші народні обранці, але про них сюжетів немає. Канал виділив порівняно багато часу цим питанням, адже сюжети досить-таки об’ємні (118+81 сек), що дає підстави говорити про замовний характер сюжетів. Інші три відео цього каналу об’єктивно висвітлюють волонтерську діяльність. Яскравий приклад - сюжет за 6 липня, в якому йдеться про акцію «Намалюй Україну без війни» (до речі, цю тему не зачепив «Канал Кіровоград»).
Програма «День за Днем» на каналі «Кіровоград» набагато об’єктивніше і ширше показувала глядачам діяльність громадських і благодійних організацій міста, однак і тут не обійшлося без так званих джинсових сюжетів. Наприклад, відео за 15 червня, в якому йшлося про військово-патріотичні навчання під назвою «Любиш Україну – вчись перемагати», ініційовані народним депутатом Станіславом Березкіним. Слово надалося і народному обранцю, і голові Кіровоградської РДА Аллі Поліщук, подяка нардепу прозвучала і в синхроні третьої особи. А от відео за 3 липня про Десантний корабель «Кіровоград», якому виповнилося 44 роки, містить інформацію про голову ОДА Сергія Кузьменка, який подарував колективу судна дизельний генератор, форму, побутову техніку.
Водночас багато сюжетів на цьому каналі цікаво висвітлювали волонтерську діяльність без додаткового пафосу. Наприклад у відео за 23 червня, де йдеться про облаштування волонтерами дитячого ігрового майданчика на подвір’ї Кіровоградського Центру реабілітації дітей-інвалідів. Також є і репортажі про благодійність. Наприклад, сюжет за 26 червня про благодійний рок-концерт, на якому було зібрано близько 29,5 тис.грн, за які волонтери придбали літню форму для військових.
У цьому відео наведені інтерв’ю всіх організаторів дійства. Чи не найбільш оригінальним і зворушливим був сюжет про трирічного волонтера, який назбирав сто гривень і віддав їх учасникам АТО. Малюк цілий рік складав монетки у свою скарбничку, і врешті-решт приніс волонтерам ціле відерце грошей. До того ж хлопчик неодноразово брав участь у різноманітних патріотичних акціях.
Однак не всі добрі справи потрапили до об’єктивів камер кіровоградських телеканалів. Наприклад, випала з поля зору діяльність активістів громадської організації «Ніхто крім тебе» за липень, тимчасом як у червні був сюжет у програмі «День за Днем» про ремонт несправного ЗІЛа-131 «Доберман». У липні олександрійські волонтери створили 3 інформаційні приводи, однак вони залишилися поза увагою журналістів кіровоградських телеканалів.
Організатори повідомили, що під час моніторингу в різних регіонах країни передовсім відстежуватимуться приклади успішної співпраці між органами влади різного рівня, громадськими активістами та журналістами, в результаті якої новий формат синергії дозволив вирішити багато різноманітних проблем, залучити до реалізації громадських проектів представників вітчизняного бізнесу і, таким чином, зробити його більш соціально відповідальним. Кращі практики синергетичних проектів і рецепти успіху їхніх організаторів ляжуть в основу відео-практикуму про між секторне партнерство.
За словами координатора проекту, PhD із соціальних комунікацій Лесі Ярошенко, медіа-моніторинг теми волонтерства дасть змогу дослідити, які громадські акції стали широко відомими завдяки ЗМІ, а які, з якихось причин, не набули достатнього резонансу. Результати дослідження, а також отримана інформація про кращі волонтерські практики допоможуть вибудувати оптимальні моделі взаємодії влади, медіа, громадськості та бізнесу. Для цього ініціатори проекту в партнерстві з Українським форумом благодійників організовують хвилю регіональних діалогових груп. Перша відбулася у Дніпропетровську, Львові, Сєвєродонецьку, Вінниці. Організатори круглого столу продемонстрували приклади співпраці між організаціями громадянського суспільства, владою та ЗМІ в інших регіонах за допомогою телесюжетів і скайп-включень координаторів успішних проектів. Ці напрацьовані моделі можна реалізувати в кожному регіоні, не проходячи спочатку весь шлях із налаштування соціального проекту.
текст і деталі - Леся Ярошенко, 066 737 83 18
Пошта: ukrainianmonitor@gmail.com та
http://prostir-monitor.org
Комментарии
Еще нет комментариев к этому материалу. Будьте первым!Что мне даст регистрация?