Довіряй, але перевіряй. Медіаграмотність в українському суспільстві
Презентація всеукраїнського проекту «Довіряй, але перевіряй. Медіаграмотність в українському суспільстві» (друковане видання та однойменна виставка плакатів) відбулося днями в обласній бібліотеці ім. Д. Чижевського. Проект – це книга від п'ятнадцяти авторів та виставка плакатів від такої ж кількості художників, розповідає про свободу слова, цензуру, пропаганду, фейкові новини та інформаційну війну.
Масштабний проект Клубу ілюстраторів Pictoric, який вдалося втілити у життя за три місяці 2017 року, був реалізований завдяки гранту Міністерства закордонних справ Чеської Республіки в рамках програми «Transition Promotion Prоgram», був уже презентований у багатьох містах України – Київ, Полтава, Чернівці, Харків та ін.
Головна ідея проекту полягає у популяризації ключових принципів медіаграмотності у зрозумілому для масової аудиторії форматі. Художники переконані, що саме візуальна плакатна мова здатна ефективно донести суть даної теми та змусити замислитися над порушеними проблемами.
На виставці в залі представлено близько 30 плакатів від художників із клубу ілюстраторів Pictoric.
Всі плакати поділені на три категорії. Авторами першої є дизайнери, які більшою мірою на своїх роботах намагалися показати символи пропаганди. Є ілюстративні плакати, які в комічному вигляді показують, що таке пропаганда та свобода слова. Також на виставці представлені плакати з виразами відомих людей щодо медіа, книжок та журналістики.
Авторів для статей книжки «Довіряй, але перевіряй. Медіаграмотність в українському суспільстві» Pictoric вибирали, спираючись на поради колег-медійників та власне дослідження теми. Тексти до книжки написали 12 українських авторів та троє чеських журналістів. У виданні, яке ілюструє виставку плакатів, детально розкриваються наступні теми: критичний аналіз медіа повідомлень, розвиток медіаосвіти у світі й Україні, або навіщо потрібна медіаосвіта, суспільне значення медіаосвіти, медіа і місто, трансформація публічності, медіаграмотність та історія, соціальні мережі – теж перша шпальта, вороги правди, медіаграмотність і право захист, медіаграмотність не розкіш, а засіб безпеки та багато інших.
Видання дає поради критичного аналізу медійних повідомлень, наприклад у статті журналіста-розслідувача Артема Бабака «Українські ананаси, або Як перевірити інформацію» наведено детальний покроковий алгоритм: крок 1. знайти інформацію; крок 2. перевірити репутацію джерела; крок 3. перевірити чи інші ЗМІ щось про це писали; крок 4. перевірити факти та їхню точність; крок 5. перевірити чи є інші джерела; крок 6. перевірити графічні зображення.
Обласна бібліотека ім. Д. Чижевського вважає формування у користувачів навичок медіаграмотності одним з пріоритетних напрямів роботи, що належить до компетенцій сучасної бібліотеки в інформаційному середовищі. А саме: фахівці-бібліотекарі проводять цикли тренінгів з медіаграмотності як для молоді, так і для людей старшого, осіннього віку. Такі експозиції і презентації навчають наших співгромадян орієнтуватися в сучасних інформаційних продуктах.
Будьте медіаграмотними і бережіть себе.
Запрошуємо до перегляду виставки плакатів, що працює протягом місяця у відділі обслуговування користувачів обласної бібліотеки ім.Д.Чижевського: м.Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 24. Вхід – вільний.
Світлана Приймак, заввідділом соціокультурної діяльності обласної бібліотеки ім. Д.Чижевського
Комментарии
Еще нет комментариев к этому материалу. Будьте первым!Что мне даст регистрация?