Співставлення психологічних та економічних закономірностей споживчої поведінки
Розподіл закономірностей поведінки на психологічні та економічні є доцільним, оскільки, згідно з економічними закономірностями, приймаються рішення щодо придбання продукції, натомість психологічні особливості детермінують бажання купівлі.
Економічні чинники споживання обумовлюються психологічними закономірностями, а психологічні закони залежать від рис особистості та параметрів ринкової комунікації.
Сьогодні, в практичній діяльності використовуються співставлення економічних і психологічних закономірностей аналізу споживчої поведінки, які ми наводимо та пояснюємо далі.
1. Ефект алло |
1. Загальна закономірність споживання Енгеля |
2. Логічна помилка |
2. Перший закон Енгеля |
3. Закон Вебстера |
3. Розширений закон Енгеля (закон Енгеля – Шваба/Райта) |
4. Помилка Паралаксу |
4. Другий закон Енгеля |
5. Оцінка фізичних атрибутів |
5. Категорія капіталу вільного розпорядження Катони |
6. Закон Майєра |
6. Закон Райта |
7. Стереотипізація |
7. Закон Сіні |
8. Закон ефекту Торндайка |
8. Закон Паретто |
9. Закон Гампертона |
9. Закон Метьюза |
10. Закон Рудіна |
10. Закон суб’єктивної вартості грошей Буффона |
11. Ефект сполучення Лейбенштейна |
11. Повторюваність попиту і витрат |
12. Снобістський ефект Лейбенштейна |
12. Закон попиту Маршалла |
13. Ефект кислого (зеленого) винограду Ельстера |
13. Парадокс Гіффена |
14. Ефект забороненого плоду Ельстера |
14. Ефект демонстрації |
15. Ефект навмисного планування властивості Фрея |
15. Ефект зрушення, шоку і звикання Дюсенберрі |
16. Ефект придбання Талера |
16. Парадокс Веблена |
17. Ефект пізнавального дисонансу Фестінгера |
17. Закон (ефект) Кінга |
18. Закони Шеллінга: |
18. Ефект Шеферда (трансмісії торгового сектора) |
18.1. закон самоздійснення |
19. Категорія комплементарності |
18.2. закон самопідтримки |
20. Категорія заміщення |
18.3 закон самозаперечення |
21. Ефект заміщення Маршалла |
18.4. закон самоврівноваження |
22. Ефект Фішера |
18.5. закон самопідтвердження |
23. Прибутковий ефект зміни цін Хікса |
19. Закон споживчої конкуренції |
24. Спекулятивний ефект |
25. Фази розвитку споживання |
Використана література:
1. Яковенко Р. В. Технології продажу товарів / Роман Яковенко. – Кіровоград : Антураж А, 2003. – 212 с.
2. Яковенко Р. В. Тлумачний англо-український словник економічних термінів з елементами теорії та проблематики. Дидактичний довідник / Роман Яковенко. – [Вид. 2–ге, випр.]. – Кіровоград : видавець Лисенко В.Ф., 2015. – 130 с.
3. Яковенко Р. В. Основи теорії економікидля технічних спеціальностей :навч. посіб / Роман Яковенко. – Кіровоград : „Поліграф-Сервіс”, 2009. – 120 с. : іл.
Р. В. ЯКОВЕНКО, к.е.н., доцент
Комментарии
Еще нет комментариев к этому материалу. Будьте первым!Что мне даст регистрация?