Ідентифікація і аналіз конкурентів
Ринкову економіку, в тому числі й регіональну, не можна уявити собі без конкуренції. Для того, щоб вижити і досягти успіху, малі й середні підприємства, які є основою ринкового господарювання, повинні знайти й дослідити своїх конкурентів, особливо стосовно ключових критеріїв.
Конкуренти прямо чи опосередковано впливають на збут продукції та обсяг прибутку, тому вони підлягають детальному аналізу в процесі дослідження ринку. Прямими конкурентами є ті, хто виготовляють аналогічну продукцію, і таким чином створюють конкурентні умови на ринку. Малі й середні підприємства не повинні обмежуватись інформацією тільки про своїх прямих конкурентів.
Визначальною потребою проведення аналізу конкурентів є потреба у визначенні їх стратегії та ділових операцій. Для цього необхідно отримати відповіді на наступні запитання:
-Яких клієнтів обслуговує конкурент?
-Яку продукцію він пропонує?
-Які найбільш істотні можливості і сильні сторони конкурента?
-Які слабкі сторони конкурента?
-Яка якість його продукції і послуг?
-Яку вони мають репутацію?
-Наскільки лояльні до конкурентів їхні клієнти?
-Які обсяги продажів у конкурентів?
-Який вид гарантії вони пропонують?
-Як вони реалізують свою продукцію?
-Наскільки ефективно працюють конкуренти?
-Чи мають вони суттєві джерела фінансових ресурсів?
-Які прийоми управління використовують найчастіше?
-Яку мету має конкурент, і які в нього плани на майбутнє?
-Чи є сенс у співпраці з конкурентом?
Cильні та слабкі сторони діяльності підприємства необхідно порівнювати з такими ж показниками діяльності конкурентів за усіма напрямами: маркетинг, науково-дослідна робота, фінанси та виробництво. Вони є ключовими компонентами, які будуть розглядатись перед виробленням стратегії маркетингу.
Використана література:
1. Яковенко Р. В. Технології продажу товарів / Роман Яковенко. – Кіровоград : Антураж А, 2003. – 212 с.
2. Яковенко Р. В. Тлумачний англо-український словник економічних термінів з елементами теорії та проблематики. Дидактичний довідник / Роман Яковенко. – [Вид. 2–ге, випр.]. – Кіровоград : видавець Лисенко В.Ф., 2015. – 130 с.
3. Яковенко Р. В. Основи теорії економікидля технічних спеціальностей :навч. посіб / Роман Яковенко. – Кіровоград : „Поліграф-Сервіс”, 2009. – 120 с. : іл.
Комментарии
Еще нет комментариев к этому материалу. Будьте первым!Что мне даст регистрация?