Ідентифікація і аналіз конкурентів

13.12.18, 10:00
https://www.facebook.com/thegooseishere
https://www.facebook.com/thegooseishere

Ринкову економіку, в тому числі й регіональну, не можна уявити собі без конкуренції. Для того, щоб вижити і досягти успіху, малі й середні підприємства, які є основою ринкового господарювання, повинні знайти й дослідити своїх конкурентів, особливо стосовно ключових критеріїв.

Конкуренти прямо чи опосередковано впливають на збут продукції та обсяг прибутку, тому вони підлягають детальному аналізу в процесі дослідження ринку. Прямими конкурентами є ті, хто виготовляють аналогічну продукцію, і таким чином створюють конкурентні умови на ринку. Малі й середні підприємства не повинні обмежуватись інформацією тільки про своїх прямих конкурентів.

Визначальною потребою проведення аналізу конкурентів є потреба у визначенні їх стратегії та ділових операцій. Для цього необхідно отримати відповіді на наступні запитання:

-Яких клієнтів обслуговує конкурент?

-Яку продукцію він пропонує?

-Які найбільш істотні можливості і сильні сторони конкурента?

-Які слабкі сторони конкурента?

-Яка якість його продукції і послуг?

-Яку вони мають репутацію?

-Наскільки лояльні до конкурентів їхні клієнти?

-Які обсяги продажів у конкурентів?

-Який вид гарантії вони пропонують?

-Як вони реалізують свою продукцію?

-Наскільки ефективно працюють конкуренти?

-Чи мають вони суттєві джерела фінансових ресурсів?

-Які прийоми управління використовують найчастіше?

-Яку мету має конкурент, і які в нього плани на майбутнє?

-Чи є сенс у співпраці з конкурентом?

Cильні та слабкі сторони діяльності підприємства необхідно порівнювати з такими ж показниками діяльності конкурентів за усіма напрямами: маркетинг, науково-дослідна робота, фінанси та виробництво. Вони є ключовими компонентами, які будуть розглядатись перед виробленням стратегії маркетингу.

Використана література:

1. Яковенко Р. В. Технології продажу товарів / Роман Яковенко. – Кіровоград : Антураж А, 2003. – 212 с.

2. Яковенко Р. В. Тлумачний англо-український словник економічних термінів з елементами теорії та проблематики. Дидактичний довідник / Роман Яковенко. – [Вид. 2–ге, випр.]. – Кіровоград : видавець Лисенко В.Ф., 2015. – 130 с.

3. Яковенко Р. В. Основи теорії економікидля технічних спеціальностей :навч. посіб / Роман Яковенко. – Кіровоград : „Поліграф-Сервіс”, 2009. – 120 с. : іл.

Р. В. ЯКОВЕНКО, к.е.н., доцент



Комментарии

Еще нет комментариев к этому материалу. Будьте первым!
Напишите ваш комментарий
Комментарий:

ПОСЛЕДНИЕ КОММЕНТАРИИ

Валентина .«Мама весь час очікувала, що чорний «воронок» приїде і…
Скільки таких історій досі залишаються у сімейних колах!!! Іх необхідно оприлюднювати і писати- писати. Аби не…
Людмила .​НАТО й Україна: співдружність заради миру й безпеки: долаємо…
Вона ж наша зірочка! Олю, завжди рада)
Людмила .Що ви знаєте про НАТО? Вікторина на знання історії Альянсу…
Приємно, що стільки вірних відповідей!