Рудниця - Гайворон - Голованівськ. Сучасний стан та перспективи найдовшої вузькоколійки Європи
Вузькоколійки в Україні сьогодні асоціюються в першу
чергу з туристичною романтикою, та як одна з галочок в графі пам'яток України,
які необхідно відвідати. А колись, вузькоколійні залізниці мали цілком
практичну спрямованість, та використовувались здебільшого у промислових цілях.
Сьогодні ж, від багатьох з них не залишилось і сліду, втім деякі, попри всі
труднощі, зберегли свій первозданний вид і мають попит не те що серед туристів,
а ще й є важливою складовою життя місцевого населення, яке продовжує користуватись
вузькоколійками. Сьогодні, поговоримо про вузькоколійну залізницю загалом, а
також, про напевно найвідомішу на сьогодні в Україні, Гайворонську
вузькоколійку, яка до того ж, є найдовшою серед вузькоколійок Європи!
Під збірною назвою Гайворонська вузькоколійка, розуміємо пасажирські напрямки від станції Рудниця до станції Гайворон, та до станції Голованівськ. Сьогодні, від Рудниці до Гайворона, та у зворотньому напрямі одна пара потягів курсує щоденно, а інша — три рази на тиждень. А от рух у напрямку від Гайворона до Голованівська виглядає куди-більш скромніше, це — всього один потяг, який курсує між станціями в обох напрямках лише двічі на тиждень. Окрім, Рудниці та Голованівська, потягом від Гайворона можна доїхати і до Вінниці, щоправда, в цьому напрямку курсує потяг по коліям звичайної ширини. Тож, як бачимо, станція Гайворон, окрім вузьких залізничних колій, має ще й колію стандартного типу.
Сьогодні станція Гайворон приваблює до себе велику кількість туристів, адже тут, функціонує справжній музей вузькоколійної техніки. Втім, екскурсію потрібно замовляти попередньо, до того ж, на станції Сміла ( у Черкаській області), де знаходиться дирекція станції Гайворон. Чому вона знаходиться більш ніж за 200 кілометрів від Гайворона, напевно, неабияка загадка для туристів. Та й, подорожувати до Гайворона краще компанією, бо далеко не факт, що заради одного туриста будуть організовувати окрему екскурсію, тож збираючись у подорож вузькоколійкою, зверніть на це увагу.
Попри те, що Гайворонська вузькоколійка для більшості є не більше ніж туристичною ціллю, для жителів населених пунктів, через які вона проходить, від її функціонування залежить дуже багато. Вузькоколійка сьогодні, все ще залишається найзручнішим та найекономнішим транспортним засобом для місцевих жителів. І хоч, з Гайворонською вузькоколійкою справа дещо краща, у порівнянні з тією ж суперницею за звання найдовшої — Антонівка — Зарічне, яка вже неодноразово було на межі закриття, загроза припинення пасажирського сполучення на цих ділянках все ж існує. Наприклад, нещодавно говорили про можливість закриття шляху у напрямку Голованівська. Отож, як бачимо, для місцевого населення діяльність вузькоколійки важлива не тільки з точки зору туристичної родзинки, від неї ще й досі залежить комфорт життя людей. Втім, можна бути впевненим в тому, що поки “кукушка” (так називають потяг місцеві) ще їздить просторими поліськими полями, функціонуванню Гайворонської вузькоколійки нічого не загрожуватиме.
текст – Олександр Нікітін
Комментарии
Еще нет комментариев к этому материалу. Будьте первым!Что мне даст регистрация?