​Професійна деформація очікує на нас у самих неочікуваних місцях

26.03.19, 22:19

Коли я збиралася до Берліну, то розповідала колезі з громадського сектору, що їду вивчати систему захисту прав споживачів.

- Так, так, - відповіла вона мені, - Захист прав споживачів (увага!) ін‘єкційних наркотиків - це дуже важливо!

В своїй роботі колежанка постійно працює саме з цією категорією населення. Тому для неї, внаслідок певної професійної деформації, споживачі - це в першу чергу якраз «споживачі ін‘єкційних наркотиків». І ми разом посміялися, коли я пояснила, що за програмою Громадська школа дієвих практик ЄС (CiSEP) вивчаю захист прав споживачів у широкому сенсі цього слова - споживачів товарів, послуг. Всіх нас, зрештою, можна віднести до цієї категорії.

Сьогодні у нас була цікава зустріч з цього приводу - у Федерації німецьких споживчих організацій. Це неурядова організація, що діє як парасолька для чотирьох десятків німецьких асоціацій споживачів.

- Нас мало і нам потрібно знати одне одного і співпрацювати, - переконана Ютта Якше, референка з питань харчової політики.

Пані Ютта працює у Відділі споживчої політики Федерації німецьких споживчих організацій. Це об‘єднання представляє інтереси споживачів публічно - перед законодавцями, приватним сектором і громадянським суспільством. Є у них офіс і в Берліні, і в Брюсселі, щоб контактувати із європарламентарями.

Мета роботи Федерації - захист і розширення прав споживачів. Вони проводять лоббістські кампанії - на національному та європейському рівнях. Також Федерація навчає персонал тих споживних організацій, які є членами цього об‘єднання.

За словами пані Ютти Якше, лоббістів у сферах економіки та політики як в Німеччині, так і в Європі, дуже багато, а от тих, хто захищає права споживачів, недостатньо багато.

- Федерація отримує кошти від профільного міністерства, втім ми є політично незалежними і не відносимось до якоїсь партії, - пояснює експертка з питань харчової політики.

Важливість ефективної та незалежної роботи органів захисту прав споживачів стала особливо гострою під час епідемії коров’ячого сказу в Європі. Після цього законодавці у співпраці із громадським сектором встановили кілька принципів, які дозволяють ефективно запобігти та якісно управляти складними ситуаціями.

Ось ці принципи:
- розділити сфери оцінки ризиків та управління ризиками, тобто ті, хто оцінює ризики, мають бути об‘єктивними і незалежними у своїх висновках, а вже інші повинні придумати, як далі з тими ризиками бути.
- діяти превентивно, заздалегідь продумувати, чи можуть виникнути ризики, особливо якщо це стосується нових товарів, з якими ще невідомо, як вони вплинуть на споживача.
- дбати про безпечність харчових продуктів та кормів, що є основою для безпеки продуктів тваринництва і досить прогресивним підходом, адже, для прикладу у США тільки у 2016 році було прийнято подібний закон, який нагадує відповідне європейське законодавство.

Вікторія Талашкевич - для сайту "Тусовка" з Берліну



Комментарии

Еще нет комментариев к этому материалу. Будьте первым!
Напишите ваш комментарий
Комментарий:

ПОСЛЕДНИЕ КОММЕНТАРИИ

Валентина .«Мама весь час очікувала, що чорний «воронок» приїде і…
Скільки таких історій досі залишаються у сімейних колах!!! Іх необхідно оприлюднювати і писати- писати. Аби не…
Людмила .​НАТО й Україна: співдружність заради миру й безпеки: долаємо…
Вона ж наша зірочка! Олю, завжди рада)
Людмила .Що ви знаєте про НАТО? Вікторина на знання історії Альянсу…
Приємно, що стільки вірних відповідей!