Набережна, дівчата, сквери: Що подивитись за чотири години у Кременчуку?
Перша моя
самостійна подорож до Ніжина та Чернігова була свого роду випробуванням. Це був
перший раз, коли я їхав так далеко від дому. Після повернення додому, в мене вже
було бачення щодо всіх переваг та недоліків подорожей електричками. Туристи з
досвідом не дадуть збрехати : подорожі – викликають залежність. Тож, попри всю
складність моїх маршрутів, попри недоспані ночі та сумніви на початковому етапі
у доцільності поїздок, через деякий час після повернення, у мене знову виникло
непереборне бажання кудись поїхати.
Бажання
продовжити знайомство з Полтавщиною, з`явилось у мене ще під час вищезгаданої
першої поїздки, в Гребінці, коли після посадки в дизель-поїзд до Ніжина, з
паралельної сторони вокзалу, почалась посадка на електричку до Полтави. Вже
тоді я знав, що це місто стане наступним в переліку відвіданих мною. Єдине, що
турбувало мене, так це велика різниця у часі між прибуттям дизеля зі станції
імені Тараса Шевченко та відправленням електрички з Гребінки до Полтави. В
очікуванні пересадки, мені довелося б провести в Гребінці ледь не сім годин.
Звичайно ж, такий розклад не дуже радував мене, тож я вирішив спробувати знайти
інші напрямки для своєї подорожі. Рішення знайшлось достатньо швидко. У
Знам’янці, замість електрички до Шевченко, я вирішив їхати приміським поїздом
спочатку до Кременчука, а вже звідти, через Ромодан, у Полтаву.
Кременчук на етапі планування маршруту сприймався, скоріше як вимушена зупинка, аніж як туристична ціль. Чомусь, мені це місто уявлялось як типово промислове, позбавлене якогось особливого шарму та привабливості. Все, що я знав – це якісь залишкові знання з уроків географії, тож Кременчук у мене асоціювався в першу чергу з водосховищем, автомобілями КРаз та вагонами метрополітену, які тут виготовляють. Про якісь культурні пам`ятки мені було нічого не відомо. До того ж, воно вибивалось із моїх уявлень про типове містечко Полтавської області.
А подорож моя
розпочиналась вже традиційно з вокзалу у Кропивницькому. Електричка «Колосівка
– Знам’янка» – обов`язкова частина чи не кожної моєї подорожі. Краєвиди за вікном впізнаються з легкістю,
тож саме тут, частіше за все, і виникають сумніви щодо доцільності подорожі
загалом. Цього разу, вони не були такими сильними, як під час першої поїздки, а
сприймались як невід`ємна складова мислення невпевненої у собі людини. Зрештою,
допитливість та жага до чогось нового завжди переважали в мені, тож я був
переконаний, що легкий песимізм є ні чим іншим, як передвісником вдалої
подорожі. Звичайно, в такі моменти шкодуєш про те, що їздити доводиться одному,
оскільки, в будь-якому разі, навіть мінімальна компанія додає жвавості у
подорож. Коли ж. подорожуєш сам, находить відчуття якоїсь дивакуватості,
особливо, коли розумієш, що з твого кола друзів, подорожами особливо ніхто і не
цікавиться, до того ж , ще й у такому специфічному вигляді.
Знам`янка
зустріла мене також доволі звично. Погода стояла сонячна та спекотна. І хоч як би
я не лаявся на антициклон, який тоді приніс в Україну таку погоду, прохолодніше
від цього не ставало. Однак, хоч як би я не ненавидів літню погоду, ця пора
року – чи не найвдаліше підходить для подорожей, особливо, на далекі відстані.
Тож, ховаючись від палючого сонця, я поспішив у середину вокзалу. Символом залу
очікуванням Знам’янки, для мене завжди буде годинник, який висить на стіні над
виходом. Кожного разу, їдучи кудись, я рахую скільки годин мені доведеться
провести в дорозі. Трошки підкріпившись взятими з дому бутербродами, я вирішив
іти за квитками. Стоячи у черзі, зрозумів, що зовсім не знаю, звідки
відправлятиметься мій приміський поїзд. До цього, у напрямку Кременчука я
ніколи не їздив, тож з якої платформи буде здійснюватись посадка – не знав.
Як виявилось, до
Кременчука курсує не електричка, а звичайний тепловоз з двома плацкартними
вагонами. Проїзд у такому міні-потязі коштує за звичайним приміським тарифом. Така
ситуація застала мене зненацька і весь час до відправлення поїзда, я відчував
себе достатньо незручно, оскільки обстановка всередині була зовсім не такою, як
всередині електрички. Однак, я вперше їхав по цій залізничній гілці, тож
вмостившись зручніше, став вивчати станції, які траплялись на шляху поїзда.
Особливо цікаво мені було подивитись на станцію Користівка, де 6 листопада 1986
року, сталася жахлива катастрофа, під час якої зіткнулись два пасажирських
потяга. Всередині ж нашого поїзда, панувала справжня атмосфера плацкарту :
хтось їв за столиками, хтось спав на верхніх полках, ну а хтось бігав курити в
тамбур. Доволі швидко, промайнули майже 2,5 години дороги і після станції
Крюків-на-Дніпрі, яка знаходиться на окраїні Кременчука, всі пасажири
потихеньку почали готуватись до виходу. Хвилин за 15, наш поїзд прибував на
кременчуцький вокзал.
В якому місті я б
не був, завжди намагаюсь відшукати там частинку Кропивницького, тобто щось
максимально схоже на наше місто. У Кременчуку, цією частинкою і стала вулиця
Соборна. До певного часу, мене не покидало відчуття, що я йду по кропивницькій
Великій Перспективній, настільки все було схожим. Першою пам’яткою на моєму
шляху став пам’ятник Остапу Бендеру.
Окрім пам’ятника Воїну-визволителю
та погруддя Володимира Вернадського, місто порадувало ще й великою кількістю
скверів та парків, де я сів трошки перепочити. Центральна площа вразила своїми
розмірами, принаймні, у порівнянні з кропивницькою. А коли попереду, ніби міраж
серед пустелі, почав синіти Дніпро, я зрозумів, що виходжу до набережної, яку
ще перед поїздкою радила відвідати мені подруга. Масштабність Дніпра вражала.
Особливо заздрив я людям, котрі засмагали на пляжі та купались. Я ж, плаваю
виключно стилем праски та сокири разом взятих, тож засмучено махнувши на все це
рукою, вирішив прогулятись вздовж набережної. Окрім, палаток з пивом та
мангалами, вона здивувала мене ще й незвичними скульптурами, як от щуці з
широченною пащею та парі оленів.
Намотавши з
десяток кілометрів, я відчув невелику втому, та вирішив повертатись на вокзал,
тим паче, до наступної електрички залишалось не так багато часу. По дорозі,
помітив доволі цікаву скульптуру рудовусого чоловіка, який заманював зайти до
одного з пабів, випити кухоль пива. Вже практично дійщовши до вокзалу, я
побачив бусик, який мав слідувати до Кропивницького. «В Кировоград не нужно»?,
запитав мене раптом водій. «Та ні, дякую, я тільки-но нарешті з нього
вирвався», з іронічною посмішкою на обличчі відповів я. До електрички
«Кременчук – Ромодан» залишалось близько 40 хвилин. Я прийшов дещо раніше, для
того щоб встигнути купити квиток та поїсти. Дожовуючи залишки бутербродів та
діловито закуривши, я роздумував над побаченим за ці майже чотири години.
Не буду
сперечатись щодо того, що найкращі дівчата живуть у Кропивницькому, але друге
місце в моєму топі дістається однозначно Кременчуку. Тож, їхати звідси мені не
дуже то й хотілось, однак попереду на мене чекала головна мета мого візиту –
Полтава, до якої мені залишалось ще три пересадки та одна безсонна ніч. Про те,
чому Полтава стала моїм улюбленим містом, читайте у другій частині матеріалу.
текст та фото –
Олександр Нікітін
Комментарии
Еще нет комментариев к этому материалу. Будьте первым!Что мне даст регистрация?